Sidor

6 jan. 2013

Kort med söta Tilda

Visst nu har jag kommit igång lite med pysslandet,
så jag har gjort ett kort med söta Tilda with Big Tulips ( With Love 2013) som jag färglagt med Promarkers.
Som ni vet så är jag ju tokig i dies, så på detta kort fick jag inte använda rosor, utan tänkte att blommorna får jag göra av olika dies som jag köpt men inte blivit använda, fy skam jag bara köper o köper och vissa använts nästan inte alls och vissa använts flitigt :)
Så här blev kortet.

På blommorna så har jag försökt  mig på att använda micropärlor, ja jisses hela huset var fullt av dessa micropärlor  innan jag var klar:), men dom har jag köpt för länge sedan så nu blev det också använt :)
Blommorna och ovala ramen är en Spelbinders , tagsen är Magnolia dies och så blad m.m är ju Marianne design.


                                 HA DET SÅ GOTT OCH TA HAND OM ER!!

                                                   KRAMAR MAJSAN

22 kommentarer:

  1. Oj Marianne, vilket kanon fint kort. Giller ju lil skarpt. Så fint med blommorna, dies och swirls. så fint färglagd och mycket fint med spetsen.
    Kramiz Sinikka

    SvaraRadera
  2. Så underbara kort du gör Marianne! Bara älskar ditt sätt att dekorera med dies och blommor mm.

    Ha en underbar pysselsöndag!
    Kram Berith

    SvaraRadera
  3. Jätte gulligt kort :D med söta tilda :D
    Du missar väl inte min tävling ;)

    SvaraRadera
  4. Riktigt snyggt,
    du får alltid till dina kort såå snyggt med alla fina dies(avensjuk)
    Kramiz!!

    SvaraRadera
  5. Ännu ett kanonsnyggt kort!
    Bara du kan göra ett så läckert detaljerat kort som det här - WOW!
    Du är helt klart en sann mästare på att kombinera diecuts och pynt, skulle kunna sitta här i timmar och bara titta och njuta av alla blommor, swirlar, band, spets och glasdroppar. Det är riktigt ögongodis!

    Ha en fin söndag!
    Kram,
    Hanna

    SvaraRadera
  6. Jätte vackert kort och som vanligt finns det massor att titta på. Ha det gott. Kram Nina

    SvaraRadera
  7. Hej där goa tjejen, supertack för värmande o peppande kommentar inne hos mig blir så glad i hjärtat!! o vilket superfiiint kort du gjort (som vanligt) fattar inte varför mina kort bara ser klumpiga ut när jag försöker använda massor med dies...
    microbeeds är roliga :-D jag gjorde av med en hel del på blommor till förra årets julkort som varken blev klara sålda eller skickade hihihi...

    massor med kramar Lotta

    ps. vi har en pysselgrupp här i tullinge där vi träffas ca var 3e vecka under våren och hösten jag tänkte att du kanske vill vara med? om du är intresserad o vill veta mer så maila på lotta.langkjar(snabela)gmail.com Ds.

    SvaraRadera
  8. Åh, precis ett sånt där Majsan-kort som jag älskar att titta på när jag hälsar på här inne =)
    Underbart!!!! Älskar lila och vilka snygga blommor du hade att stansa ut = alldeles rätt tänkt att börja använda dom! Har ett tips när du skall använda de där små pärlorna....jag lägger det som skall få pärlor på sig i en liten burk, häller sedan över pärlorna och låter det torka där i....sedan är det bara att hälla tillbaka resterande pärlor i rätt pärlburken igen =) = inga pärlor på golvet!
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  9. Men gisses så snyggt. Makalöst fint med alla utstansade detaljer och lila...jag älskar lila =))
    Tror vi alla pysslare är lite tokig i att handla, det finns ju så mycket fint. Men ibland måste man som du ställa kravet på sig själv och använda det man har. Brukar ju bli bra då oxå.

    Passar på att önska dig en god fortsättning på det nya året, vi ses!

    SvaraRadera
  10. Jisses vilket kort säger bar wooow såå snyggt kort helt underbart,vackert och härliga färger ja allt tilltalar mig du är bara sååååå duktig på att få ihop ett sådant kort älskar det bara så in i norden.
    Kram ulla

    SvaraRadera
  11. Underbart kort med så många vackra detaljer!! Du har verkligen många fina dies, men det gäller jufaktiskt att kunna anvä da dem kreativt för att skapa ettvackert kort - och det kan du verkligen och gör det med bravur!!!
    Ha en bra "vanlig vardagsvecka"!! Kan vara skönt efter alla helger! Kram!!

    SvaraRadera
  12. Absolutely gorgeous card sweetie I love this new collection of Magnolia's they are all gorgeous. Love this colour hun.

    Lotsa hugs Vicky xxx

    SvaraRadera
  13. Åh du gör ju så fina kort Majsan! Fantastiskt välarbetat och snyggt! Kram Pillan

    SvaraRadera
  14. Underbart underbart! :) Och lila som jag ju gillar så mycket :)
    God fortsättning vännen på 2013!
    Kram Maja

    SvaraRadera
  15. Åhhhh älskar lila! Ditt kort är ljuvligt. Toppenbra färgläggning och kul att se att diesen kom till användning.
    Kram

    SvaraRadera
  16. Åh så underbart vackert kort!! Och så bra det gick att inte använda vanliga blommor när du har så underbart vackra dies! Helt sagolikt snyggt kort! Vad skoj att se att du kommit igång med scrappandet igen! kram Lotta

    SvaraRadera
  17. Eine ganz entzückende Karte in wunderbaren Farben, großartig!

    SvaraRadera
  18. NYDELIG Kort ..
    Herlige farger, herlig motiv, og som vanlig noe fantastiske detaljer.....

    Klem fra Kaia

    SvaraRadera
  19. Ett ljuvligt kort. Så snyggt med lila.
    Pärlorna på blommorna är tufft och fint.
    Jag gillar att sitta och kolla in dina
    alster för att upptäcka alla dekorationer.
    Ett supermysigt kort :)
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  20. Åååh så ljuvligt vackert så många vackra detaljer!! Fantastiskt välarbetat och snyggt. Kram Anneli

    SvaraRadera
  21. Vilket maffigt kort med många fina detaljer.
    Kram

    SvaraRadera